Werkwens

  • OVER ONS Nieuws 2
  • OVER ONS Nieuws 1
Nieuws

4 vragen die een topkandidaat stelt

Tijdens een interview wordt de kandidaat altijd gevraagd of deze nog vragen heeft. Veel kandidaten grijpen hier de kans om "intelligente" vragen te stellen om zo te proberen zich nog beter te profileren en indruk te maken. Het gaat hen meer om de vraag te stellen dan om het antwoord.

Als je echter werkelijk 'slim' bent, stel je hier vragen om voor jezelf beantwoord te krijgen of het bedrijf en de functie bij je past. Zie je jezelf hier ontplooien?

Hieronder vier vragen die je kan stellen om een goed beeld te krijgen van de functie en het bedrijf, én die tegelijkertijd je ambities kenbaar maken:

Wat verwacht je dat ik zal bereiken in de eerste 60 tot 90 dagen?

Een goede kandidaat wil een vliegende start. Die wil niet weken of maanden doorbrengen "om de organisatie te leren kennen." Ze wil een verschil maken - meteen.

Wat zijn de kenmerken van uw top performers?

Een goede kandidaat wil ook een topperformer worden. Elke organisatie is anders, en zo verschillen ook de belangrijkste kwaliteiten van de top performers in iedere organisatie. Bij de ene organisatie zullen de top performers langer werken. Bij een andere is wellicht hun creativiteit belangrijker dan de methodologie. Of is het aanboren van nieuwe klanten in nieuwe markten belangrijker dan het opbouwen van lange termijn relaties met klanten.

Een topkandidaat wil dit weten om 1) te achterhalen of ze in dit profiel past en 2) als ze zich erin herkent zal ze een topperformer willen worden.

Wat zijn zaken die echt resultaat leveren voor het bedrijf?

Top kandidaten willen weten wat echt een verschil maakt. Ze weten dat als ze helpen de onderneming te laten slagen, dit betekent dat ze zelf ook slagen.

Hoe is het bedrijf van plan om te gaan met ...?

Elk bedrijf staat voor een grote uitdaging: technologische veranderingen, concurrenten die de markt betreden, verschuivende economische trends ...

Een topkandidaat wil weten wat de plannen zijn van een organisatie. Hij wil een toekomst, hoopt op groei en vooruitgang en wil weten hoe het bedrijf dit denkt te realiseren. Zo kan de kandidaat voor zichzelf evalueren of hij zich in deze visie en plannen kan vinden.


Bron: Inc.com

 

 

Powered by Web Agency
 

Thuiswerken dringt CO2-uitstoot enorm terug

Het Nieuwe Werken kan de uitstoot van broeikasgassen op termijn jaarlijks met 1,3 tot 1,7 megaton terugbrengen.

Dit is vergelijkbaar met de CO2-uitstoot van de huishoudens van een stad zo groot als Amsterdam en Rotterdam samen, aldus onderzoeksbureau Ecofys in een rapport.

Het Nieuwe Werken kan deze besparing opleveren door een afname in het woon-werkverkeer en zakelijk reizen. Mensen werken vanuit huis en maken gebruik van video- en teleconferenties in plaats van face-to-face gesprekken.thuiswerken verlaagt CO2 uitstoot

De besparing is berekend voor 2020 en geldt als werknemers een tot twee dagen per week thuiswerken. Ook moet dan 20 procent van de zakelijke afspraken met wegtransport en 20 procent van de afspraken waarvoor luchtvervoer nodig is worden vervangen door tele- en videoconferenties.

Keerzijde van meer thuiswerken is dat de benodigde extra ICT-oplossingen de uitstoot verhogen. Bovendien gaat het energieverbruik thuis omhoog. Deze zogenoemde rebound-effecten zijn meegenomen in de berekeningen.

 

Bron: Nuzakelijk

Powered by Web Agency
 

Is jouw finance afdeling klaar voor SEPA en IBAN?

Het bedrijfsleven bereidt zich onvoldoende voor op de overstap naar IBAN, het nieuwe internationale bankrekening nummer. Daarvoor waarschuwt De Nederlandsche Bank (DNB). 

Op 1 februari 2014 zal SEPA (Single Euro Payments Area) ook voor binnenlandse betalingen een feit zijn. Het is dan niet meer mogelijk om betalingen voor geleverde diensen en services te doen zoals we gewend zijn (via de 'overschrijving' en 'incasso'). Dit heeft verstrekkende gevolgen voor financiële processen, de samenwerking met leveranciers, klanten en banken.

"SEPA gereed zijn" is echter meer dan alleen BIC en IBAN. Wat betekenen de wijzigingen voor de finance afdeling?

  1. Conversie naar IBAN
    Bestaande rekeningnummers zullen geconverteerd moeten worden naar het voor Nederland 18 karakters tellende IBAN-nummer. Dit betekent een aanpassing aan alle processen en systemen waar het bankrekeningnummer een rol speelt (rapportagesystemen, debiteuren/crediteurenbeheer), documentatie en publicaties - zoals bijv. de website - waarop het bankrekeningnummer vermeld staat.
  2. Standaardisatie van betaalvormen
    Er zal een migratie plaats moeten vinden naar de nieuwe SEPA-producten: Credit Transfer en Direct Debit om ervoor te zorgen dat de betaalstromen gewaarborgd blijven. De gehele betaalketen zal naar de nieuwe standaarden en afspraken moeten worden getransformeerd, zowel binnen de organisatie als naar de buitenwereld.
  3. Nieuwe vereisten aan betalingsproces.
    Met de invoering van SEPA worden nieuwe vereisten gesteld omtrent het vooraf informeren bij incasso en het op orde hebben van de machtigingenadministratie.
  4. Extra mogelijkheden voor efficiency en kostenverlaging
    Met de standaardisatie van de producten in alle SEPA-landen ontstaan er mogelijkheden treasury en cash management te versimpelen en daarmee bankkosten te verlagen. Verbeterde informatie rondom de betaling maakt het mogelijk om processen verder te automatiseren.

 

Meer informatie:
SEPA: www.sepanl.nl
OveropIban.nl: www.overopiban.nl/bedrijven/
Betaalvereniging: www.betaalvereniging.nl

Professionals van WERK® kunnen jouw bedrijf/finance afdeling helpen zich klaar te maken voor SEPA, alsmede te kijken welke efficiëntie en automatiseringsslagen er gemaakt kunnen worden zodat (bank)kosten verlaagd worden. Neem contact met ons op voor meer informatie: Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft JavaScript nodig om het te kunnen zien. / 070 - 887 65 48.

Powered by Web Agency
 

'Koppel beloning CEO aan prestatie'

Driekwart van de Nederlandse ondernemers vindt dat aandeelhouders méér inspraak moeten hebben in het beloningsbeleid voor bestuurders van beursgenoteerde organisaties. Een vergelijkbare groep is van mening dat CEO’s en Senior Executives te veel betaald krijgen voor het werk dat zij verrichten.

Dat blijkt uit een nieuw Internationaal Business Report (IBR) van accountants- en adviesorganisatie Grant Thornton onder leiders van (middel)grote organisaties. De organisatie onderzocht hoe de bestuurders wereldwijd aankijken tegen het beloningsbeleid en de individuele beloningen van bestuurders van beursgenoteerde organisaties.

Transparant

Uit het onderzoek bleek dat het merendeel (92 procent) van de respondenten in Nederland, voorloper als het gaat om (transparant) beloningsbeleid, van mening is dat beursgenoteerde organisaties het beloningsbeleid en de hoogte van individuele beloningen van bestuurders bekend moeten maken. Wereldwijd deelt 77 procent van de respondenten deze mening. Tweederde van de Nederlandse ondernemers denkt dat bestuurders te veel betaald krijgen voor het werk dat zij verrichten (wereldwijd 66 procen). Uitschieters in de ranking zijn Italië en Zwitserland, waar respectievelijk 90 procent en 88 procent deze mening deelt. De Scandinavische landen (37 procent) vormen een uitzondering, met name Denemarken; daar vindt slechts 30 procent dat bestuurders te veel betaald krijgen.

Rollen omdraaien

In Nederland is 76 procent ervan overtuigd dat aandeelhouders méér inspraak moeten hebben in het beloningsbeleid voor CEO’s en Senior Executives van beursgenoteerde organisaties. Wereldwijd is 67 procent het hier mee eens. Tegelijkertijd dient de beloning van een bestuurder gekoppeld te worden aan prestatie, aldus 70 procent van de Nederlandse respondenten (wereldwijd 90 procent). In Denemarken (56 procent) en Zweden (41 procent) is men minder overtuigd van prestatiebeloningen. Opvallend is dat 88 procent van de Nederlandse ondernemers vindt dat ‘de rollen’ van CEO en voorzitter van de Raad van Bestuur gesplitst moeten worden, zodat er meer en intensiever intern toezicht ontstaat. Wereldwijd gaat het om een percentage van 80 procent.

Maatschappelijke weerstand gegroeid

'De afgelopen jaren is de transparantie voor wat betreft bestuurdersbeloningen toegenomen, mede op aandringen van de aandeelhouders en andere stakeholders. Ironisch genoeg heeft dit geleid tot hogere beloningen voor bestuurders terwijl de bedrijfsresultaten daar geen aanleiding toe gaven', aldus Bart Jonker, partner bij Grant Thornton. 'De maatschappelijke weerstand tegen deze hoge beloningen, vooral bij banken en andere financiële instellingen, is in de afgelopen jaren enorm gegroeid. De verschillen tussen ‘gewone’ medewerkers en bestuurders namen significant toe. Aandeelhouders hebben in Nederland een beslissende stem bij bepaling van het beloningsbeleid. Het is belangrijk dat vooral zij kritisch blijven beoordelen of de hoogte van bestuurdersbeloningen in lijn is met de prestaties van het bedrijf.'

Bron: GT
Powered by Web Agency
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende > Einde >>
Pagina 2 van 6

Contact

WERK®
Eisenhowerlaan 128
2517 KM  Den Haag

Tel. 070 - 887 65 48
E-mailinfo@werkwens.nl