Werkwens

  • OVER ONS Nieuws 1
  • OVER ONS Nieuws 2
Nieuws

Nederland in top 5 meest concurrerende economieën

Nederland behoort tot de vijf meest concurrerende economieën ter wereld. Ons land steeg in een jaar tijd van de zevende naar de vijfde plaats op de ranglijst van het World Economic Forum (WEF).

Het WEF neemt jaarlijks 144 economieën onder de loep op terreinen als infrastructuur, financiële markten, gezondheidszorg en innovatie. Nederland scoorde goed door een verbeterd innovatieklimaat, minder administratieve lasten, goed onderwijs en meer patenten. Met de vijfde plaats volgt Nederland achter koploper Zwitserland, Singapore, Finland en Zweden. Duitsland valt net als vorig jaar met een zesde plaats net buiten de top vijf. Logischerwijs presteren 'probleemlanden' als Spanje, Italië en Griekenland stukken minder met respectievelijk een 36ste, 42ste en 96ste plaats.

Minister Verhagen van Economische Zaken, Landbouw & Innovatie (EL&I) toont zich tevreden met de vijfde plaats voor Nederland: 'De stijging laat zien dat de topsectorenaanpak werkt. Ons land hoort thuis in de top vijf. Dat lukt alleen als we niet achterover gaan zitten. Andere landen komen op. We moeten doorgaan met het versterken van de economie en blijven investeren in innovatie.

Bron: Rijksoverheid / WEF

 

Powered by Web Agency
 

Hoe kan je LinkedIn optimaal inzetten? 10 tips

LinkedIn is vandaag de dag het nummer 1 social media platform voor professionals. Toch maakt nog niet iedere professional optimaal gebruik van LinkedIn. In dit artikel 10 tips hoe je LinkedIn optimaal kunt inzetten.

1. Zorg dat je profiel zo volledig mogelijk is ingevuld

Op die manier ben je het best vindbaar voor zoekmachines en potentiële opdrachtgevers. Zorg dat je contactgegevens ingevuld zijn. Als het bedrijf waar je werkt een LinkedIn pagina heeft, jij dezelfde naam hanteert zodat er een link ontstaat, en mensen je dus ook vanuit de bedrijfspagina kunnen vinden. Zorg voor een duidelijke profielfoto, van alleen je hoofd. Let op; plaats geen vakantiekiekje met zonnebril op je gezicht.

Zet die woorden in je profiel waar je op gevonden wilt worden. Om te beginnen in je professionele titel. Maar ook in andere velden als “summary” en “experience” kun je die keywords gebruiken. Denk na over waar mensen die in jou geïnteresseerd kunnen zijn op zoeken. Zoeken ze op ‘project manager’, projectmanager’ of  ‘projectleider’?

2. Update je profiel regelmatig

Je ziet opeens iemand van je connecties na een lange tijd actief worden, en updates plaatsen. Sommigen zetten het zelfs continue letterlijk in hun updates: ‘beschikbaar’, of  op zoek naar een nieuwe uitdaging’ etc. Het is beter om regelmatig je profiel en connecties te updaten. Plaats een link naar je profiel in je e-mailhandtekening en/of op je website.

3. Word lid van relevante groepen

Er zijn werkelijk waar wel duizenden groepen op LinkedIn. Maar welke zijn nou echt relevant voor jou en je bedrijf? Maak keuzes die aansluiten bij jouw beroepsgroep, branche of interesse.

4. Deel waardevolle content

Als je een goed blog of artikel tegenkomt, hoe vaak deel je deze in een groep of in de LinkedIn feed? Deel de waardevolle content die je tegenkomt met je branchegenoten of klanten, op deze manier lok je discussie uit en ben je een interessant persoon binnen je branche op LinkedIn (expert status). Geef ook reacties op de updates van je connecties. Klik op ‘vind ik leuk’, antwoord en deel.

5. Link proactiefnetwerken linkedin tips

Wacht niet tot je iets nodig hebt van een ander. Voeg continue mensen toe waarmee je ook echt gewerkt hebt, of kent. Zorg voor referenties en geef ook referenties, bouw dus echt aan een actief professioneel netwerk. Nodig de ander niet uit met een standaardberichtje, maak maak er een persoonlijk berichtje van. De ontvanger zal dit veel positiever ervaren.

6. Toon je expertise in ‘LinkedIn Answers’

Via ‘LinkedIn Answers’ heb je nog een mogelijkheid om op een nuttige manier je expertise en waarde te laten zien. Mensen stellen vragen en jij kunt als je iets van het onderwerp weet, er een antwoord op geven en jezelf zo in de kijker spelen. Je kunt eventueel gaan linken naar content die je antwoord ondersteunt. Het voordeel van deze sectie, is dat dit onderdeel steeds weer bezocht wordt door mensen met dezelfde vragen. Op deze manier kan je antwoord zelfs een jaar laten nog een lead opleveren.

7. Customize de titels van je websites en plaats meerdere links

Bij "Websites" hebben mensen vaak het standaard ‘My Company’ staan. Als je daar echter voor ‘Overig’ kiest kan je zelf de titel weergeven die er komt te staan er waar je op kunt klikken. Dat maakt het persoonlijker, duidelijker en aantrekkelijker om erop te klikken. Plaats meerdere links naar websites op je profiel. Ook als je maar 1 website hebt, kun je linken naar een specifieke pagina van je website. Bijvoorbeeld je aanbod, portfolio, overzicht van opdrachten of je blog.

8. Geef recommendations

Het is een kleine moeite en een ander kan er veel aan hebben. Let wel op: gelijk een aanbeveling terug geven komt niet sterk over. Het is dan heel duidelijk dat mensen aanbevelingen hebben uitgewisseld, waardoor ze minder oprecht over komen.

9. Presenteer je nader

Via “Applications” heb je op je LinkedIn-profiel de mogelijkheid om uitgebreide / visuele informatie te delen met bezoekers van je profiel. Zo kun je je (WordPress)blog zichtbaar maken, en kan je Slide Share presentaties en publicaties delen.

10. Bereid je voor op je (sollicitatie)gesprek via LinkedIn

Bekijk de profielen van mensen die werken bij het bedrijf waar je een (sollicitatie)gesprek hebt. Zeker van degene met wie je het gesprek hebt. Profielen vertellen je meer dan welke bedrijfswebsite dan ook. Kijk op profielen van werknemers die eenzelfde functie bekleden waarvoor jij op gesprek gaat; welk carrière pad hebben zij doorlopen?

Kijk ook op het bedrijfsprofiel wie er werkt of zoek in ‘geavanceerd zoeken’. “Neem een kijkje op de bedrijfspagina en kijk wie nog meer recent aangesteld is, waar deze personen vandaan komen en welke functie ze nu vervullen.

 

Powered by Web Agency
 

Belgen zijn gelukkigste werknemers in Europa, Nederlanders volgen

Nederlanders zijn gelukkige werknemers blijkt uit onderzoek van StepStone. Ze zijn naast Belgen het gelukkigst op het werk in vergelijking met andere Europese landen.

Maar liefst 71 procent van de Nederlanders voelt zich gelukkig op het werk. Het Europese gemiddelde ligt op 57 procent. De Belgen zijn nog net iets gelukkiger op het werk want die geven zichzelf een score van 5,9 op het werk waar de Nederlanders zich zelf een 5,6 geven. In Duitsland en Oostenrijk zijn werknemers beduidend minder gelukkig. Op een schaal van 1 op 10, geven de Duitsers zich bijvoorbeeld maar een score van 4,8 op 10.

Gelukkigste werknemers in Europa

1.    België 
2.    Nederland 
3.    Denemarken 
4.    Frankrijk 
5.    Zweden 
6.    Oostenrijk 
7.    Duitsland

In Nederland valt het percentage nog mee, maar het is verrassend dat 43 procent van de Europeanen ongelukkig is op het werk - zeker als we zien dat ongelukkig zijn op het werk een grote invloed heeft op het privéleven.

Leo Bormans, auteur van 'Geluk. The World Book op Happiness', zegt: ' 'Mensen willen niet gewoon meer verdienen, ze willen zich goed voelen in hun baan. We willen allemaal gelukkig zijn, en ons werk is heel belangrijk in onze zoektocht naar geluk. Werk is een belangrijk instrument geworden voor een gelukkig leven, dat bevestigt de studie van StepStone nog eens.'

Piet Derriks, directeur van StepStone Nederland, voegt daaraan toe: 'Als werkzoekende is het belangrijk om niet alleen te kijken of de functie zelf iets voor jou is, maar ook of je past in de bedrijfscultuur van je toekomstige werkgever. Het loont de moeite om hier meer over te weten te komen, want maar liefst 85 procent van de mensen zouden van werkgever veranderen als ze zich ongelukkig voelen op het werk, zelfs als ze hun functie graag uitoefenen'.

werk en geluk

Factoren voor welzijn op het werk

StepStone vroeg aan de deelnemers van het onderzoek welke elementen maken dat ze gelukkig zijn op het werk. Salaris staat niet in de top 5 van deze factoren.De belangrijkste factoren zijn sociale factoren zoals respect voor werknemers, een goede sfeer, een eerlijke en open mentaliteit en erkenning krijgen voor het werk. Het enige 'harde' element in de top 5 is een interessante functieinhoud. Dat staat op nummer 2 in de lijst.

Bron: VK Banen.nl | StepStone Nederland

 

Powered by Web Agency
 

Rabobank meest favoriete werkgever

Rabobank is voor het vierde jaar op rij de populairste werkgever onder hoogopgeleiden. Dat blijkt uit onderzoek van Intermediair onder 3.892 hoogopgeleiden.

De bank wordt gevolgd door GGZ, Philips, Shell en Unilever. Ahold staat op de zesde plek van favoriete werkgevers. KLM, ING, ABN Amro en Achmea maken de top tien compleet.People, Planet, Profit

Opvallend is de toenemende populariteit van ‘maatschappelijke bedrijven' bij werknemers. Anderzijds zie je bij (commerciële) bedrijven de trend van een groeiend maatschappelijk bewustzijn, wat ook weer gewaardeerd wordt door (potentiële) werknemers.

Intermediair heeft tevens gekeken naar de favoriete werkgevers per branche. Zo is Deloitte populairder dan accountantskantoren KPMG en Ernst & Young. Google is de favoriet in de ICT-branche, gevolgd door Apple en Microsoft. In de techniek sector doen Arcadis, BAM en Royal Haskoning het goed.

Kijk voor de volledige top 50 op: www.intermediair.nl


Bron: ANP en Intermediair

Powered by Web Agency
 
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende > Einde >>
Pagina 3 van 6

Contact

WERK®
Eisenhowerlaan 128
2517 KM  Den Haag

Tel. 070 - 887 65 48
E-mailinfo@werkwens.nl